BuzzadorBLOG

søndag 18. januar 2015

Noen av mine strikkeprosjekter det siste året

 
Jeg vil gjerne vise noe av det jeg har strikket det sisteåret. Under her ser du Acnegenseren. Jeg strikket den i et Mohairgarn fra Dalegarn. Oppskriften fant jeg her Gratis oppskrift på Acnegenser. En genser som ble godt mottatt av datteren :-)
 
 
 
 
 
Så heiv jeg meg løs på et babyteppe, da en kollega ventet barn. Teppet ble strikket i Dale Baby Ull og oppskriften fant jeg i  Hefte nr. 293 Baby

 
 
Oppskriften på denne kjolen finnes i Designbok nr. 298 Baby. Den er strikket i Dale Baby Ull. Litt lenger ned, så ligegr det også et bilde av kjolen med bolero. Jeg strikket også luen som hørte til.

 
 
Denne oppskriften fant jeg i Designbok nr. 296 fra Dale og den ble strikket i bomullsgarnet "Terne" fra Dalegarn.




Da var det litt tid for sommerstrikk og jeg fant denne genseren i Hefte 1405 "Sommer under maskene" fra Sandnesgarn.  Den ble strikket i garnet "Line" som er en blanding av Lin, bomull og og viskose.

Denne modellen ville jeg strikke til høstens basar i Evje Sanitetsforening. Mønsteret heter "Telemark" og jeg fant den i Klassikere nr. 15 fra Sandnesgarn. Genseren ble strikket i Sisu som er et såkalt superwash garn. Det vil si at det er 80 % ull med 20 % nylonforsterkning.


Her er en Mariusgenser som ble strikket i grått, hvitt og lilla. Denne ble også strikket i garnet Sisu fra Sandnesgarn


VM-genseren 2015 måtte jo selvfølgelig strikkes og samboeren ble kjempefornøyd. Oppskriften finnes Nr. 301 Genseren til VM 2015. Genseren ble strikket i garnet Falk fra Dalegarn.



Oppskriften på denne julekjolen finner du i dette heftet og den er strikket i Dale Baby Ull og Gullfasan.




En Mariusgenser i str. 2 år strikket i Sisu fra Dalegarn.



En tradisjonell Marius strikket i Sisu.


Strikket en pute til Muffin.Dobbelt garn, så den kom jo på en formue. Hun satt litt på den, men har i grunnen ikke brydd seg så mye om den etterpå når hun har vært på besøk :-) Seinere har Lille My ligget litt på den og Ate bruker den litt som hodepute :-)


De to neste bildene er under arbeidet med VM-genseren 2015. Lille My brukte den å ligge på når jeg pauset i strikkinga :-)



Noen småprosjekter underveis. Her et par "påskegrytekluter" :-)
 
 
En sommertopp i lin/bomullsgarn.


VM-genseren 2015

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar